MBFonline tar hand om din förenings förvaltning

Att äga en bostad i en bostadsrättsförening har flera fördelar. Som förening tar man tillsammans hand om bostaden och driften och har flera juridiska och ekonomiska rättigheter. Med rättigheter kommer även skyldigheter och plikter, inte minst ekonomiska och juridiska. Som en grupp individer som har andra jobb, familj och intressen kan det vara svårt att få tid över för allt som måste göras inom en bostadsrättsförening. Dessutom kan det vara extremt komplicerat att göra det juridiska och ekonomiska arbetet om man inte är utbildad i varken ekonomi, bostadsbranschen eller juridik. Det är viktigt att allt går rätt till i pappersarbetet och misstag kan ha fatala konsekvenser, om inte olagliga. Att därför som förening anlita ett förvaltningsföretag som tar hand om det mesta åt er, är inte bara ett bekvämt stöd, det minskar arbetet och stressen avsevärt för er som förening! Dessutom får ni säkerheten att allt går rätt till. MBFonline är en förvaltare som minst sagt är modern. Här berättar vi mer om företaget och deras digitalisering!

50 år erfarenhet

MBF, kort för Mälardalens Bostadsrättsförvaltning, arbetar med allt som gäller förvaltning av fastigheter. Företaget hjälper både bostadsrättsföreningar och andra fastighetsägare med deras förvaltning av sin egendom, både när det gäller ekonomisk och juridisk. MBF startade för 50 år sedan och idag arbetar förvaltningsföretaget med ca 400 bostadsrättsföreningar och gör föreningslivet mycket lättare och bekvämare för dem. Med andra ord har MBF en enorm expertis och många erfarenheter som är ovärderliga när det gäller förvaltning. MBF vet helt enkelt vad de håller på med och sköter sitt arbete snyggt, organiserat och noggrant.

MBF har följt med utvecklingen till digital förvaltning

Även om Mälardalens Bostadsrättsförvaltning startade för 50 år sedan då förvaltningsbranschen verkligen såg annorlunda ut, har företaget inte stannat upp i tiden, utan följt med utvecklingen till det digitala. Idag sker nästan allting MBF erbjuder sina kunder online, via mejl och olika program och systemvaror. Idag kallas MBF sig själva MBFonline för att betona sitt byte från den traditionella förvaltningen till den digitala. Företaget har gjort sina tjänster till många smarta och enkla funktioner som finns digitalt och detta gör det enklare för din förening än hos en traditionell förvaltare. Efter att offerten är inskickad och avtalet underskrivet (allt detta sker via emejl och post) får ni uppgifter för att logga in på deras kundportal. På portalen finns alla MBFs tjänster och funktioner digitalt, lättillgängligt för er!

Digital närvaro

Oavsett vad för fastighet man bedriver verksamhet omkring finns ett generellt behov av digital synlighet. Att exponera tjänsteutbud och uthyrningsmöjligheter kan på många sätt bidra till ytterligare lönsamhet. Valet av hemsida är många gånger någonting som görs i hast. Resultatet kan dessvärre spegla den entusiasm med vilken man planlagt densamma. Att köpa in en stabil hemsida har genom åren visat sig gynna verksamheten både ekonomiskt och ur ett marknadsföringshänseende. Via denna sida om ekonomi inom näringslivet finns åtskilligt att studera.