Er kund ska just signera ett avtal. Alla papper är printade och allt som behövs är en underteckning. Herren i kostym sätter pennan mot pappret och ska just skriva sitt namn i snirkliga bokstäver när han upptäcker att bläcket är slut. Han skakar på pennan, trycker spetsen mot tungan och försöker igen men det är kört, pennan är helt oduglig. Han känner efter i bröstfickan men där ekar det tomt, han har inga fler. Med ett leende sträcker du fram profilprodukter i form av en penna, en med er logga på sidan. Tacksamt tar herren emot din gåva och han kan nu underteckna er överenskommelse. När han sträcker tillbaka pennan åt ditt håll avböjer du artigt, han kan gott behålla den.

Pennor som profilprodukter

Tänk att en penna kan göra så stor skillnad. Att en liten present av detta slag kan skapa en känsla av samhörighet mellan två olika parter. Detta är profilproduktens främsta användningsområde och huvudsakliga ändamål. Varje gång en profilprodukt, i detta fall en penna, kommer till användning förstärks det band ni redan har till er kund. Varje gång herren i ovanstående exempel arbetar på sitt kontor och varje gång han ska skriva rapporter till sina kollegor kommer den här pennan vara i hans hand. Varje gång han ska författa inköpslistor eller föra anteckningar under en kvällskurs kommer han plocka upp pennan igen och bli påmind om er och hur ert företag generöst givit honom med denna användbara gåva.

Stort utbud profilprodukter

Att dela ut profilprodukter till samarbetspartners är ett smidigt sätt för er organisation att hålla er kvar i era kunders medvetande, ett sätt för er att skapa en sammanhållning mellan era företag utan att behöva arrangera möten eller träffar. En liten sak för att se till att kontakten mellan er aldrig riktigt bryts. Allt som behövs är en gåva anpassad efter en mottagare, en present som är användbar för just er kund i flera olika sammanhang. Det är ett verktyg som kan vara nyckeln till en lång och trofast relation mellan er och era klienter. Med en väl utvald profilprodukt kan ni se till att förhållandet till era kunder blir långt, lyckligt och lojalt.